fredag 26 juli 2019

Lönen har kommit


Då har lönen för Juli Månad också trillat in på kontot. Detta innebär som vanligt att 500 SEK investeras i Lendify, 2500 SEK i fonder och 3000 SEK investeras i aktier. För tillfället så köper jag inte så mycket aktier utan det mesta hamnar i min krigskassa och för tillfället månadssparar jag bara 50% av de 2500 riksdalerna i fonder vilket innebär 1250 SEK.

Jag har även uppdaterat min strategi och lagt till några fonder samt ändrat fördelningen, det ser ut enligt nedan.

Spiltan Investmentbolag 30%
Länsförsäkringar Global Indexnära 20%
SPP Aktiefond Global A 20%
Länsförsäkringar tillväxtmarknad Indexnära A 10%
SEB Sverigefond Småbolag C/R 10%
Core Ny Teknik AB 10%

Jag har valt en ganska offensiv fondportfölj då tanken är att dessa pengar ska få jobba länge. 30% av portföljen har väldigt hög risk men risk och avkastning går hand i hand och då dessa pengar ska vara på börsen länge så känner jag mig relativt nöjd med denna fördelning. Som jag nämnt så är tanken att jag ska månadsspara 1250 SEK och bygga upp en liten krigskassa med övriga 1250 SEK som jag ska försöka investera när börsen är lite lägre värderad.

Jag har även fortsatt att köpa lite småposter i Handelsbanken och kommer nog göra det kontinuerligt under sommaren och idag blev det 12st till så är inga större köp men passar på när kursen är under 90. Annars har det inte hänt några affärer och jag avvaktar fortfarande lite i Kindred men för tillfället är tanken att jag behåller de aktier jag har i Kindred.

Från förra lönen blev det enbart 373 SEK kvar men det beror framförallt på att jag redan betalt lite av semestern jag ska på nästa vecka. Blir en till sväng på västkusten och denna gång blir det Göteborg samt Tylösand så nästa månad blir det nog en större slant över.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar