lördag 16 februari 2019

Årets första utdelning


Årets förs utdelning har rullat in på kontot och först ut är Apple som delar ut för första kvartalet. Totalt har jag 22 st Apple aktier och utdelningen för första kvartalet blev 149 SEK. Apple som likt många andra företag i staterna delar ut 4 gånger per år och det kommer rulla in 3 utdelningar till under året.

Min utdelning för 2018 på mitt långsiktiga konto landade på 8015 SEK vilket var 19,2% högre än 2017 vilket ändå är en trevlig ökning. Utdelningar är ganska blygsamma än så länge men det beror även på att jag har ganska mycket torrt krut vid sidan som jag väntar på att investera vid rätt tillfälle.


Annars har det varit en väldigt trevlig vecka och börsen har gått upp otroliga 12,43% för året och kanske man skulle köpt lite i dippen under december men det är lätt att vara efterklok. Jag kommer fortsätta vara lite försiktig till börsen då jag ändå tycker det ser lite oroligt ut och kanske är detta sista rycket? Det känns ganska skönt med lite torrt krut och jag har lite funderingar på att sälja av lite bolag nu under rapportperioden som jag tycker har haft en fin resa och där jag har fått en fin avkastning. Man brukar säga att man inte ska försöka tajma marknaden då man måste ha rätt vid två tillfällen. Både när man köper och säljer men börsen är som sagt redan upp 12,43% för året och fortsätter den tuffa på inför rapporterna kommer jag förmodligen göra lite förändringar i mina portföljer.

AlltGott//Börsbonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar