torsdag 25 juli 2019

Kindred Rasar

Min första semestervecka har bjudit på en del nyheter. Dels har det fortsatt komma in någon enstaka vinstvarning men största nyheten är raset i Kindred. Under Onsdagen när de släppte sin rapport så föll aktien ungefär 26%. Ett rejält ras och en fjärdedel av börsvärdet försvann på några timmar. När jag skriver detta under torsdagen så är aktien ner ca 1% och värderas just nu under 60 SEK. Själv hade jag 430 aktier i Kindred vilket innebar att 11 000 SEK försvann upp i rök men jag har valt att inte sälja och jag köpte på mig 22 st vid kursen 62,50 och det kan bli något ytterligare köp.


Jag har även under de senaste dagarna köpt aktier i Handelsbanken vid olika tillfällen och totalt har det blivit 56 st där snittkursen varit 90,55 SEK och det kan bli ytterligare lite köp under de kommande dagarna/veckorna. Jag såg även att Lundberg tankade aktier i Handelsbanken för 180 miljoner och det känns ganska tryggt att följa Lundberg i detta köp. Jag har ingen bank i min portfölj och jag hade tänkt att fylla på med lite bankaktier där jag börjat med Handelsbanken och jag får se om jag väljer att plocka in en bank till eller om jag nöjer mig med enbart Handelsbanken.

Jag får se lite hur Kindred utvecklar sig men när jag avslutar detta blogginlägg så har aktien fallit ytterligare och ligger under 59 SEK. Otroligt vilket ras det är och ska minst sagt bli spännande att se vad som händer de kommande veckorna/månaderna.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar