tisdag 9 juli 2019

Köpt Holmen


Idag köpte jag mina första aktier i Holmen. Det blev totalt 11st vid kursen 198,40 SEK, totalt 2182 SEK med andra ord. Holmen är ett bolag som är en av Sveriges största skogsägare och förädlar skogen till kartong, papper och trävaror. Skog är ett intressant tillgångsslag och generellt så är mark ett stabilt tillgångsslag som är otroligt långsiktigt. I Holmen får man ett bolag som dels äger mycket skog men även förädlar den.

Jag har kikat på holmen ett tag och kunde inte hålla mig längre och tanken är att köpa på mig fler aktier i Holmen den kommande tiden. Aktien är precis som många andra bolag på toppnivåer men jag tänker långsiktigt och kommer köpa små poster under de kommande månaderna. Något annat som är lite kul är att Holmen även är huvudsponsor åt ett lag som ligger mig varmt om hjärtat, IFK Norrköping. Det blir lite roligare att köpa aktier i bolaget då och det känns även lite mer personligt.

Veckan har annars börjat lugnt och det är min näst sista vecka innan semestern så nu börjar man få lite semester feeling och det märks även på jobbet att fler har det då intensiteten har sjunkit ganska markant.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar