tisdag 2 juli 2019

Halvårsrapport

Nu när halva året gått är det hög tid att göra min första halvårsrapport. Jag har börjat komma in i bloggandet lite nu och börjat få lite rutiner med månatliga uppdateringar. Jag hade inte riktigt skrivit så mycket bolagsspecifikt som jag räknat med men beror på att jag inte riktigt haft tid samt prioriterat andra nöjen framför bloggen.

När året började hade jag 515 167 SEK på Avanza och 36 005 på Lendify. Vid månadsskiftes slut var det 622 260 SEK och 41 320 SEK. Totalt innebär det en ökning från 551 172 SEK till 663 580 SEK.
En ökning på 112 408 SEK på 6 månader vilket jag får vara nöjd med. I grafen nedanför visas värdeökning senaste halvåret.


Det har varit upp och ner på börsen under detta halvår men framförallt har det gått uppåt. Här nedanför har jag lagt in hur mitt aktiekonto har gått jämför med SIX 30 Return index. Jag väljer att jämföra med detta index då jag förmodligen hade investerat i fonder annars som generellt har stora delar av de 30 största bolagen i sina portföljer. Jag har slagit börsen med cirka 3% vilket jag ändå är nöjd med men det kan gå fort i denna värld.

Nedanför har jag gjort samma jämförelse med mitt fondkonto jämfört med SIX30 Return Index och mina fonder går ungefär som mitt aktiekonto och har slagit SIX30 med ungefär 3%


Totalt sett måste jag säga att jag är nöjd med mitt första halvår och det är kul att blogga om resan jag gör då man själv även påminner sig om resultaten och utvecklingen tack vare grafer och så vidare som jag lägger upp på bloggen. Den enda jag ångrar är att jag valt att inte vara fullt investerad men förhoppningsvis kommer det ett fint tillfälle att peta in mina pengar som är vid sidan om så småningom.

AlltGott//BörsBonden












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar