söndag 2 juni 2019

Månadsrapport Maj


Då var Maj månad avklarad och sommaren är verkligen här på riktigt nu. Vid månadsskifte är det som vanligt en ny rapport som gäller och det har varit mycket rött senaste veckorna. OMX30 är ner men än 10% från toppen och vi har alltså fått en Korrektion då gränsen för en sådan går vid just 10% 

Min portfölj har precis som mycket annat tagit en del stryk och är ner några tusenlappar sen senaste rapporten vilket man kan se i grafen ovanför. Trots att börsen är ner ganska mycket har jag klarat mig hyfsat tack vara lite försäljningar i Knowit samt Nobina som blev väldigt bra tajmade.

Jag har även valt att presentera min månadsrapporter på ett nytt sätt. Från början hade jag ett diagram med mitt totala värde men jag har bestämt mig för att utesluta min buffert då den inte är tänkt för investeringar samt mitt nöjeskonto då det också inte är tänkt att investeras. Det blir lite mer pengar om man räknar in dessa konton men samtidigt missvisande då det inte är tänkta att investeras och inte ingår i mina portföljer. Nedanför har jag skrivit upp de olika beloppen på mina olika konton och många fortsätter att växa i god takt.


Avanza:     596 929 SEK
  • Investerat            305 374 SEK
  • Likvida medel    291 555 SEK
Lendify:       40 706 SEK

Övrigt:          0 SEK

Totalt:           637 635 SEK

Allt Gott// BörsBonden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar