fredag 21 juni 2019

Midsommar

Midsommar idag och det är full fart i hela Sverige. Själv har jag varit på golfbanan och rivit av 9 hål. Är 3 år sedan jag spela golf senast så det var kul att damma av klubborna men det var inget finlir och jag var en bit efter mitt eget handikapp men vore lustigt om det vore tvärtom.

Jag köpte ytterligare 50 aktier i Nobina i Onsdags vid kursen 51,95 SEK vilket totalt blev 2604,00 SEK. Det innebär att jag nu har 650 akiter i Nobina. Det kan bli något köp till men det är inget som är bestämt än. Annars har inte denna vecka bjudit på några allt för stora nyheter vad gäller mina portföljer utan det rullar på tryggt och säkert.

Största händelsen för veckan är att vi fick reda på att vi kommer få en vinstdelning ifrån vårat företag och förhoppningsvis är det runt 10 000 SEK som kommer landa på kontot. Vad som händer med dessa är än oklart men en liten del kommer förmodligen bli semesterpengar och övrigt kommer investeras.

Jag har även gjort lite ändringar här på bloggen och ändrat layouten vilket innebär att bakgrunden nu är vit istället för brun. Jag tyckte om den bruna färgen men den vita bakgrunden är lite snällare för ögat och jag tyckte det fanns fler fördelar med den vita bakgrunden. Jag tycker själv att det blev bättre och hoppas att de få läsare jag har instämmer. Jag tänkte försöka ge mig på en analys av Nobina och Kindred kommande vecka och skriva lite åsikter och tankar varför jag har investerat i dessa.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar