lördag 15 juni 2019

Köpt Nobina

Mitten av Juni och börsen har börjat tuffa på uppåt igen efter korrektionen vi hade i slutet på Maj. Denna vecka har varit relativt händelsefattig för min del men jag köpte i Fredags in mig i Nobina igen. Jag köpte på mig 600 st aktier  vid kursen 53,50 vilket innebär totalt 32 140 SEK. Jag sålde mina 520 Nobina aktier vid 61,50 och fick då 31 980 SEK för dem. Detta innebär alltså att jag fick 80 st extra för samma peng.

Nu är inte detta riktigt hela sanningen då det även var en utdelning dessa dagar på 3,80 vilket jag gick miste om men rent teoretiskt borde detta bara ha sänkt kursen till 57,70  så det blev ändå 4 SEK billigare jag köpte in mig på och jämför man med utdelningen de hade så är det ett års direktavkastning jag har tjänat in. Nu är inte detta några våldsamma summor och det blir några tusenlappar men dom räknas också. Att köpa och sälja på detta viset finns det ju en risk i och i regel brukar det inte gå så här bra. Många andra bloggare brukar enbart köpa och jag förespråkar det också egentligen men ibland blir man lite sugen på att försöka Swingtrada.

Jag har även tänkt att köpa lite mer i Kindred och förmodligen kommer det bli några mindre inköp kommande veckor. Jag har även börjat kolla lite på Mackmyra. De gick nyligen ut med att de ska göra en nyemission och ta in 52,9 miljoner och kanske är det nu det vänder och de kan börja tjäna pengar istället för att göra stora miljonförluster. Jag har aldrig ägt Mackmyra men jag har några whiskyflaskor hemma i skåpet från dem och jag tycker ändå varumärket är intressant. De har byggt upp ett varumärke och jag gillar deras idè med olika lager i hela Sverige. Dock har de spänt bågen på tok för hårt och jag vet inte hur många nyemissioner de har gjort men än så länge har Mackmyra varit ett svart hål och slukat alla pengar som investerats i dom.

AlltGott//BörsBonden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar