tisdag 25 juni 2019

Lön Juni


Då har lönen för Juni Månad kommit och precis som vanligt fördes 500 SEK över till Lendify och 5500 SEK till Avanza. Lönen låg ungefär i linje med vad den brukar men blev lite extra så kanske för över en extra slant till Avanza. Från Maj månad så blev det 3510 SEK över och dessa fördes precis som vanligt in på mitt nöjeskonto.

Hade lite extra utgifter under Maj, dels köpte jag och mina syskon en ganska påkostad present till en av våra föräldrar och jag har även skämt bort mig själv med lite restaurangbesök. Jag kan tänka mig att min konsumtionsnivå kommer öka nu under sommaren då det kanske blir lite mer uteserveringar och liknande.

Jag köpte även idag mina första aktier i Skistar. det blev 25 st vid kursen 117,00 SEK viket innebär totalt 2923 SEK. Skistar är ett ganska intressant bolag och har verkligen utvecklats till ett fint bolag. Kursen har även fallit med 14% på en vecka och jag kan tänka mig att det har att göra med att Sverige inte fick OS, inte enbart detta men det borde spela in. Borde ju även vara ganska attraktiv för våra grannländer att åka skidor i Sverige nu när kronan fallit så mycket. Tanken är att komma upp i 200 aktier under sommaren och hösten för att kunna ta del av deras rabatt på 15%. Såklart måste ju även bolaget leverera så det är ju inte rabatten som är anledningen till köpet.


AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar