torsdag 4 april 2019

Utdelning Trelleborg

Trelleborg hade sin utdelning i Onsdags och det trillade in 712,50 SEK. Det är alltid trevligt med utdelningar och nu är det högsäsong för dem. Även fast jag inte har någon uttalad strategi att enbart investera i utdelningsaktier så brukar det ändå trilla in en del utdelningar på kontot.

Annars har börsen gått urstarkt denna vecka och Onsdagen var även bra för hela min portfölj då det var mycket blått och min huvudportfölj där jag har mina aktier är upp 21,24% för året. Närmare 3 års avkastning som har trillat in på 3 månader ungefär. Man kan inte vara annat än nöjd då och kanske man kan få några procent till nu under våren då börsen rent historiskt brukar vara stark.

Anledningen till den starka börsen beror förmodligen på att Kina kommit med bra siffror men jag tror ändå att det kan vara ett bra säljläge nu under våren. Börsen har gått otroligt bra och då börsen historiskt brukar vara svagare under sommaren känns det som att man inte riskerar så mycket om man väljer att stå utanför marknaden.


AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar