tisdag 30 april 2019

Månadsrapport April

Då har även April  månad snart passerat och vi går in i Maj. Vädret är på topp och det börjar redan likna förra året. Många som njuter men en annan som har ena foten i de gröna näringarna är lite oroad över konsekvenserna om det inte kommer lite regn snart.

Som tur är rullar börsen på bra istället och nedanför kan ni se mitt kapital på de olika kontona och det fortsätter att växa överallt vilket är en fröjd för ögat. Börsen har gått extremt bra och min portfölj är upp otroliga 25% där Knowit är dragloket. Det känns bra måste jag säga nästan lite för bra och kan det vara sista rycket nu? Jag har länge funderat på att sälja av lite i vissa innehav som gått bra men man ska  inte sälja vinnarna men det börjar klia i säljfingret.

Annars köpte jag faktiskt 30 aktier i Kindred idag då det har fallit lite sedan rapporten och direktavkastningen ligger runt 7% för tillfället vilket är väldigt fint. Totalt har jag 330 st nu annars ser ni värdena på mina olika konton nedanför.


Avanza:     682 015 SEK
  • Investerat            329 028 SEK
  • Likvida medel    285 484 SEK
  • Buffert                47 255 SEK
  • Nöjeskonto         20 178 SEK
Lendify:       39 568 SEK

Övrigt:          0 SEK

Totalt:           721 583 SEK

Trevlig Valborg//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar