måndag 15 april 2019

Utveckling för året

Halva April har snart gått och veckorna flyger iväg. Börser går extremt starkt och den är upp ungefär 16,5% utan utdelningar. Min portfölj har haft en trevlig utveckling också och är i skrivande stund upp 22,02% viket man måste vara nöjd med.  Nedanför kan ni se hur mina innehav har gått under de första månaderna.

Trelleborg:  +11,84%
         
Kindred:      +15,44%             

Peab B:       +20,03%

Vestas:        +21,97%

Apple:          +25,85%

Nobina:         -3,09%

Knowit:        +37,37%


Det är två stycken som sticker ut och det är Nobina som har backat 3,09% under året vilket inte är något att skryta om men den har gått bra sedan jag köpte in mig för ca 3 år sedan. Knowit sticker också ut och har gått upp otroliga 37,37% för året. Det var framförallt efter att Acando blev uppköpt som Knowit tog rejäl fart och det har varit en trevlig resa under mina år som aktieägare i Knowit men kanske är det dags att kliva av på dessa nivåer. Jag ska även försöka föra över mina pengar jag har på Swedbank till Avanza men det kan nog ta längre tid än vad jag har tänkt. Snart ska jag bänka mig framför Tv:n och kolla på GOT.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar