tisdag 23 april 2019

Från Swedbank till Avanza

Jag var inne och kikade på Avanza under påskhelgen och märkte att fonderna som min Mormor sparat åt mig hade dykt upp. Överflytten från Swedbank till Avanza var betydligt enklare än vad jag hade räknat med. Man kunde fylla i på Avanza vad man ville överföra, från vilken bank och samtidigt stänga kontot. Totalt var det ungefär 12600 SEK som dök upp på Avanza och bara tacka Mormor att hon valde att investera i fonder åt oss barnbarn. Jag kommer nog omplacera dessa pengar i lite andra fonder och jag kommer meddela vilka det blir när den dagen kommer.

Annars har påskhelgen var lugn med lite sportande samt trevligt umgänge med lagkamrater, kompisar och familj. Bara 3 dagar att jobba denna vecka också vilket jag inte klagar på och det är även dags för en ny lön snart. Det händer mycket just nu, rapporterna rullar in och för min del har rapportperioden börjat bra. Knowit gick upp 3,12% idag och Nobina var dagens succé med en uppgång på 7,22%.

Jag har även börjat lyssna på en ny podd, kvalitetsaktie podden heter den. Låter inte så bra på tungan men oj vad den var bra. Två killar från Linköping som har denna podd och de gick igenom lite bolag mer grundligt än vad andra poddar gör och det vara ganska trevligt. Jag kommer garanterat fortsätta att lyssna på dem.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar