onsdag 10 april 2019

Utdelning Vestas

Idag trillade det in 414 SEK på mitt konto efter att Vestas Wind hade sin utdelning. Bara tacka och ta emot och det återstår att se vart de pengarna hamnar men förmodligen i min krigskassa. Annars fortsätter börsen gå otroligt starkt och är upp 0,74% idag vilket är väldigt övertygande. Förväntningarna inför rapportperioden som stundar är högt ställda och frågan är om företagen kan leverera? Själv tror jag att det kan bli tufft och det pirrar lite i säljfingret just nu men jag tänkte avvakta lite till innan jag agerar. 

Jag har kollat lite på Avanza och jag måste säga att jag är nöjd över hur min portfölj gått i år och jag tänkte som sagt sammanställa en liten tabell över hur mina innehav gått i år och den kommer imorgon eller på Fredag. Jag har även lite planer på att göra ett besök på mitt lokala Swedbank kontor och eventuellt se om jag kan föra över lite fonder som min Mormor har sparat åt mig till Avanza. Eventuellt sälja dem och sedan föra över pengarna till Avanza. Tanken är att gå förbi imorgon efter jobbet och förhoppningsvis kommer det att gå smidigt.

Jag börja även lyssna på Fill & Kill innan jag började skriva och det var en otrolig intressant inledning och tänkte lyssna klart på den nu. Fill & Kill är förövrigt en podd som jag verkligen kan rekommendera och den håller en otroligt hög klass.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar