fredag 5 april 2019

Min egna bank

Jag slösurfade lite idag och var inte och kikade lite på Lendify som man är titt som tätt. Jag kollade då på mina kommande återbetalningar och såg att jag kommer få 205,51 SEK i ränta under April månad vilket innebär att jag har sprängt 200 kronors intervallen vilket är kul att se. Min "personliga bank" har börjat ge lite avkastning och snöbollen är i rullning.

Trots detta så är ändå inte allt guld och gröna skogar. Jag har ett lån som släpar sedan i November förra året. Det är alltså 5 månader då jag inte fått några återbetalningar....Annars har jag några lån ifrån Januari, Februari och Mars också men man får minst sagt hoppas att dessa pengar trillar in på kontot. Skulle de inte trilla inte får man se vad som händer med dessa lån och hur mycket kreditförlustfonden kommer gå in och ersätta.

Det är lite oroväckande men alla investeringar innebär en risk och jag kommer fortsätta med mitt månadssparande i Lendify. Skulle allt för många lån börja släpa får man göra en ny utvärdering i framtiden.

AlltGott//Börsbonden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar