torsdag 9 maj 2019

Länge sen senast

Cirka en vecka sedan jag skrev och det har hänt lite sen senast. Knowit hade sin utdelning förra veckan och det landade 2 459,20 SEK i portföljen. Deras tokrusning i aktiekursen har såklart dragit ner direktavkastningen som nu endast ligger på 2,7%. 

Jag passade på att köpa lite aktier i Kindred för utdelningen och totalt blev det 35 st vid kursen 77,64. Anledningen till att jag köper lite i Kindred är på grund av det senast raset inom spelsektorn där jag kan tycka att Kindred backat lite väl mycket. Att även VD:n köper aktier för flera miljoner känns också ganska bra och det kan mycket väl bli att jag köper lite till.

Annars har det varit mycket rött på börsen denna vecka och många aktier har tagit stryk. Min portfölj har likt OMX30 backat ungefär 5% denna vecka och det är mindre smickrande siffror. Kanske var det toppen vi såg förra veckan men det kan säkert ta ny fart under Maj. Jag kommer förmodligen sälja av lite aktier i Knowit då de står för en ganska stor del av portföljens totala värde just nu.

AlltGott//BörsBonden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar