fredag 24 maj 2019

Lön för Maj

Då var det återigen dags att skörda frukterna efter en månads jobb. Från förra lönen blev det 4318,00 SEK kvar vilket åker in på mitt nöjeskonto. Nöjeskontot börjar närma sig 25 000 SEK nu och jag kan säga på en gång att detta inte enbart kommer att gå till nöjen utan det kan bli så att en del investeras alternativt att det läggs i min buffert.

Maj månad var det ganska mycket jobb och jag gjorde inte allt för mycket saker utöver det som sker i vardagen. Blev lite klädköp, restaurangbesök men inget mer än så. Som vanligt när den nya lönen kom förde jag över 500 SEK på Lendify, 1000 SEK till min buffert samt 4500 SEK till min krigskassa. Då jag jobbade lite extra i Maj så blev det några fler tusenlappar i lönekuvert och jag funderar på att lägga in en till "röding" på Lendify samt lite på Avanza.

I Juni kan det bli lite extrajobb utöver mitt vanliga jobb då jag har ganska många flextimmar att ta ut samt lite röda dagar som kommer vilket gör att det blir två långhelger med 4 dagar ledigt. Då mitt extrajobb skiljer sig ganska mycket åt mitt vanliga jobb så blir det nästan lite kul att göra något helt annat samt lite extra stålar på kontot. Har inget planerat i Juni utan det blir vardagslivet med träning o.s.v. Det brukar bli så att restaurangbesöken ökar under sommaren samt att man sätter sig på någon uteservering så kommer nog spendera lite mer på "utelivet" kommande månader.


AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar