tisdag 21 maj 2019

Förändringar i portföljen

Det har skett lite förändringar i portföljen de senaste dagarna. Dels så kom det en utdelning ifrån Kindred igår. Jag har totalt 393 aktier i Kindred nu och 1206,51 SEK damp in på kontot. Kindred som nu delar ut två gånger per och nästa utdelning sker i November.

Igår sålde jag även hela mitt innehav i Nobina. Totalt var det 520 aktier som såldes för 31 932 SEK och kursen stod i 61,50. Det finns flera anledningar till denna försäljning. Dels köpte jag in mig på 35,80 SEK så det har varit en fin resa de senaste 4 åren samtidigt som de har haft otroligt fina utdelningar. Jag är ganska nöjd med mina procent som jag har gjort och känner att kursen har gått lite upp och ner senaste tiden och att sälja på 61,50 kändes bra. Om jag kommer äga företaget i framtiden eller inte återstår att se men skulle kursen leta sig ner lite grann så är det ett fortsatt intressant företag.

Det börjar även närma sig den 25:e igen och en ny lön och det ser man alltid fram emot. Annars blir det en ganska lugn vecka med jobb samt idrottande och jag har lite funderingar på att skriva ett inlägg om Kindred och varför jag är sugen på att fortsätta investera i dem.

AlltGott//BörsBonden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar