torsdag 16 maj 2019

Sålt Knowit

Det har skett lite affärer senaste dagarna. Förra Fredagen så köpte jag ytterligare 28st aktier i Kindred vid kursen 76,92 och jag funderar på att fylla på lite under Fredag denna vecka också då kursen ligger på 73,00 SEK och det känns ganska lockande. Kindred kom även ut med att de kommer dela ut två gånger per år istället för bara en och den kommer totalt ligga på 6,20 SEK för helåret.

Annars har jag sålt av 214 aktier i Knowit och kursen stod i 214,00 SEK. Anledningen till försäljningen är framförallt för att jag var ganska tungt investerad i Knowit, Årets rusning på närmare 40% har också gjort att jag valt att sälja av ungefär hava mitt kapital i Knowit. Jag tycker fortfarande att det är ett fint och välskött bolag och jag kan absolut tänka mig att investera i framtiden. Totalt sålde jag för 45 727,00 SEK och de kommer få ligga kvar på min ISK tills jag hittar något intressant att investera i.

Denna veckan har annars varit relativt positiv med blåa siffror än så länge och det är skönt efter förra veckans tapp på närmare 5%. Frågan är vad som händer framöver nu när sommaren närmar sig och börsen brukar rent historiskt gå sämre under sommar månaderna. Blir det en rejäl rekyl snart?
Jag lyssnade även på Fill & Kill under veckan och jag snappade upp ett citat som de nämnde. "Börsen är bara en tweet från all time high" Ett passande citat då det var Trump som var den utlösande faktorn till denna oro. Det är spännande veckor och månader framöver iallafall och det känns som att det kommer bli lite action under försommaren.

AlltGott//BörsBonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar