söndag 31 mars 2019

Månadsrapport Mars




Då var även Mars månad slut och vi går in i det andra kvartalet för året. Jag har haft en fin utveckling i början på året. Jag börjar närma mig 700 000 vilket känns både kul och motiverande för framtiden. Mars har varit relativt lugn, jag har i princip rensat bort alla min småposter i olika bolag och det är enbart en liten post i Peab på 2000 Kr kvar. Annars har jag inte gjort några större försäljningar. 

Jag har bytt courtageklass från Small till Mini och anledningen till det är att jag eventuellt kommer att sälja lite större poster nu under våren då utdelningssäsongen börjar närma sig. Lägsta courtaget är 39 kr och det rörliga ligger på 0,15% vilket innebär att jag är förberedd och sälja för lite större belopp och händer det inget oväntat kan det ske någon försäljning under kommande månad.

Annars ser jag fram emot April månad och det kommer bi mycket jobb de kommande 2 månaderna vilket är positivt i två bemärkelser. Jag kommer förmodligen spendera mindre då jag kommer jobba en del kvällar samt helger och det kommer klirra till lite extra sen när lönen kommer. Nedan kan ni se beloppen på mina olika konton och det är inga större konstigheter utan jag kör på med min strategi. 


Avanza:     635 925 SEK
  • Investerat           289 623 SEK
  • Likvida medel    284 812 SEK
  • Buffert                46 227 SEK
  • Nöjeskonto         15 263 SEK
Lendify:       38 939 SEK

Övrigt:          0 SEK

Totalt:            674 864 SEK


AlltGott//Börsbonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar