måndag 18 mars 2019

Sålt Bufab

I Fredags sålde jag hela min post som jag hade i Bufab. Det var en ganska liten del av min portfölj och jag ångrar att jag inte köpte mer i Bufab faktiskt. Jag gick in i Bufab den 2 Juni 2015 när den stod i 51,25 Kr och sålde i Fredags när kursen stod i 100,40 Kr. Tyvärr ägde jag bara 45 aktier vilka jag köpte för 2312 Kr med sålde för 4507 Kr så det blev nästan 100% på ungefär 4 år. Räknar jag in utdelningarna så landar jag faktiskt på en bit över 100%.

Detta var en av mina sista småposter jag sålde. Jag har fortfarande en liten skvätt aktier i Peab annars har jag minst 20 000 investerat i bolagen som jag fortfarande äger. Det känns skönt att kunna rensa i portföljen nu när det har gått så bra och många av mina små poster har faktiskt gått väldigt bra och hade jag varit lite mer på tårna och aktiv hade det kunnat sett riktigt trevligt ut.

Annars laddar jag för en ny vecka som kommer bestå av mycket jobb och jag kommer förmodligen jobba mer än mina 40 timmar på mitt ordinarie jobb denna vecka och även lite utanför med ett extra jobb som jag har. Jag måste även skriva att OJ vad fort tiden går. Vi har redan passerat mitten av mars och det känns som att sommaren närmar sig med stormsteg och man blir nästan lite nojig över hur veckorna bara flyger iväg.

Jag lyssnade även på morgonpasset i P3 igår som jag brukar när jag tycker att det är roliga personer med i studion. De tog upp att Frihetsmaskinen skulle vara med i Verkligheten i P3 och jag tänkte ge mig ut på en promenad och börja lyssna på det avsnittet nu. Jag räknar med 26 ljuvliga och intressanta minuter med denna underbara bloggare.

AlltGott//Börsbonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar