onsdag 13 mars 2019

Knowit


Mitt största innehav i portföljen, Knowit, som står för för ungefär 12,5% av portföljens värde i dagsläget har fått en fin skjuts uppåt i början på denna vecka. Främsta anledningen till detta är att CGI Nordic har lagt ett bud på Acando vilket likt Knowit är en IT-konsult.

Budet som CGI Nordic lade hade en budpremier på 44% jämfört med fredagens stängningskurs vilket gjorde att Acando rusade upp 44%. Detta medförde även lite positiva nyheter för min portfölj då det genast började spekuleras ifall IT-konsulterna på börsen är undervärderade och knowit har gått upp ungefär 8% sedan dess. Jag har funderat på att eventuellt sälja av lite i knowit då jag har haft en väldigt fin resa i detta företag och varit med sedan aktien stod i 55 Kr. Jag kommer avvakta några dagar till innan jag tar ett beslut då jag hoppas på att den eventuellt kan klättra några procent till och det vore trevligt om den kunde krypa över 200 strecket.

Annars har det inte varit några större förändringar i portföljen men som jag tidigare skrivit finns det tankar på att sälja av lite i vissa företag och lätta lite i portföljen under våren. När man lyssnar på lite aktiepoddar så känns det som att det kan bli några sämre år för företagen men jag tänker inte ha allt för negativ synvinkel då det kan straffa sig. Mina förhoppningar är dock en liten rekyl och att man kan köpa in sig på lite attraktivare nivåer.

AlltGott// Börsbonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar