söndag 7 maj 2023

Månadsrapport

Då har vi avverkat ytterligare en månad under 2023 och April har behandlat mig väl. Vårbruket hemma på gården är färdigt och portföljen fortsätter att prestera starkt detta år. Fram tills idag är hela min portfölj upp exakt 15% vilket slår mitt jämförelseindex som är länsförsäkringar global index som är upp 7,88% för året. 

April var även en stark utdelnings månad och för min del landade det tillslut på 7403kr vilket är min bästa enskilda månad sedan jag började hösten 2014 och det är framförallt Evolution och Holmen som bidragit. Evolution har i och med årets utdelning även gått om Kindred som låg på första plats vad gäller totala utdelningar i SEK räknat sedan starten 2014.  På tal om Kindred har det även skett en del förändringar där jag valde att sälja av sista slatten på 124 Kr efter rusningen förra veckan. 

Nedanför är de 5 aktier som bidragit mest till min avkastning detta år och kollar man enbart topp 3 så har de stått för 63,7% av årets avkastning men de står enbart för 29,69% av portföljens värde. 



















//iBonde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar