måndag 28 januari 2019

Försenad månadsrapport December

Blir en försenad månadsrapport/årsrapport som jag tänkte skriva ihop lite snabbt.
Tänkte väl inte analysera förra året för mycket men tänkte ta upp lite siffror. 

Så här såg beloppen på mina konton ut vid årsskiftet. Inga större förändringar men mina aktier backade lite under december månad.


Avanza:     549 171 SEK
  • Investerat           268 552 SEK
  • Likvida medel    246 615 SEK
  • Buffert                34 004 SEK
Lendify:       36 005 SEK

Övrigt:          0 SEK

Totalt:           585 176 SEK



Under året som gick var det desto större skillnader. Året började bra och jag följde indexet ganska väl och under våren samt sommaren låg jag ungefär 5% bättre än indexet. Som bäst var portföljen upp 11,59% den 27 Augusti men sedan gick det snabbt utför. Vid årsskiftet stängde jag min portfölj på minus 8% vilket man inte kan skryta om direkt. Som tur är har jag inte varit fullt investerad utan haft ungefär 50 % likvida medel vilket ända känns ganska skönt för tillfället.


Tanken är att jag ska ta tag i bloggandet nu och jag har varit lat under Januari månad men tänkte försöka bättra mig och åtminstone skriva 2-4 inlägg per månad.

Allt Gott//Börsbonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar