måndag 3 december 2018

Månadsrapport

Nu är vi inne i December och årets sista månad. Det ha varit en relativt lugn månad och jag har bara gjort en affär. Jag köpte 130 st aktier i Knowit för 20 332 Kr, kusen stod i 156,40. Annars har jag under November sparat 12 000 kr istället för 6 000. Jag har även funderat lite på hur jag ska fördela månadsbeloppet och tänkt att enbart investera 500 Kr i Lendify varje månad och istället investera 4500 kr i aktie och fonder.

För tillfället månadssparar jag inget i fonder och köper enbart aktier sporadiskt. De mesta av pengarna lägger jag just nu på ett sparkonto och då det är lite oroliga tider på börsen så har jag inget emot att ha en rejäl krigskassa om det skulle blåsa till på börsen de kommande månaderna. Jag kan även meddela att jag har fört över min buffert till Avanza för att få allt samlat på ett och samma ställe.

Så här såg mina olika portföljer ut vid månadsskiftet.

Avanza:          563 830 Kr

  • 33 004      Buffert   
  • 243 395    Likvida medel
  • 287 431    Investerat.
Lendify:   34 949,32 Kr.

Detta blev ett kort inlägg men jag ska försöka uppdatera bloggen lite oftare och ta fram en mall för nästa månadsrapport så att det blir lite mer strukturerat då det känns lite rörigt just nu.

Allt Gott//Börsbonden






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar